کشف جذاب‌ترین دستگاه لیزر بخش صفحه

بدیهى‌ترین داده‌ای که در Heat Map به چشم می خورد , معیار توجه یوزرها به بخش‌هاى گوناگون کاغذ است دستگاه لیزر که از آن می‌توانید بفهمید که کدام بخش بیشترین تعامل را با کاربران تولید کرده .

مثلا , بررسى هیت مپ صفحه‌ى سوال ها همگانی , مطرح ترین سوال ذهن یوزرها را نشان خواهد اعطا کرد ( ولی درصورتی که آن سوال داخل سوال های مرسوم باشد! ایران روتک #41; این سوال دستگاه لیزر حاکی از یک نبود در پباده سازی است که نمود جواب به‌این سوال در طراحی مجدد , وب‌سایت و یا اپلیکیشن شما را بهبود می بخشد .
نوشته‌ی علمی ای با مورد : ۱۵ ایده برای طراحی لندینگ پیج ( LANDING PAGE ) می تواند دستگاه لیزر به شما یاری دهد

هیت مپ‌ها در صفحه های کمیپن‌ها و یا به صورت کلی صفحاتی که دربردارنده یکسری پیام دستگاه لیزر متعدد میباشند نشان می دهند دستگاه لیزر که کدام بخش از صفحه‌ى شما براى یوزرها جذاب‌تر است . دستگاه لیزر این جذابیت می‌تواند بخاطر طراحى خوب , ارزشی که به کاربران می‌دهید , مدل نوشتار و یا دکمه‌های فراخوان اثر گذار به وجود آمده باشد .

هیت مپ

این هیت مپ صفحه‌ی خرید وبسایت فیلیمو است . همانگونه که انتظار می رود نسخه‌ی رایگان بیشترین طرفدار را دارااست .
آیا هر نقطه اعتنا بیش تر بود یعنى جذاب خیس است؟

هیت مپ

تصویر سمت راست هیت مپ کلیک و سمت چپ هیت مپ اسکرول است

لزوما نه! به هیت مپ بالا نگاه فرمائید , بخش گالری تصاویر محصول از شدت گرما داره میسوزه , اما هنگامی این بخش را تحلیل کردم متوجه مشکلی در طراحی شدم : یوزرها مجبورند برای والا کردن تصاویر , اول روی یک تصویر کلیک کرده آن‌گاه تصویر را ببندند و تصویر بعدی را باز کنند . دراین باره در‌حالتی که بعد از گشوده شدن تصویر بزرگتر , همگی تصاویر هم دیده می‌شدند , کاربران به راحتی می‌توانستند تصاویر را عوض نمایند . برای حل این مسئله می‌توان با کلیک روی هر تصویر , این جور را پیشنهاد کرد .

هیت مپ
۲ . مقایسه عناصر مشترک در صفحات متعدد

جذابیت و توان آنالیز تجربه کاربری ( User Experience ) وقتی است که بتوانید داده‌های مختلف را باهم مقایسه و ترکیب فرمایید تا به ادراک جدیدی از یوزرها برسیم .
گاهی وقت‌ها بایستی هیت مپ صفحه های متعدد را باهم مقایسه فرمایید , این مقایسه داده ها متعددی از اهمیت موادتشکیل دهنده مشترک در صفحه ها متعدد به شما خواهد بخشید . به تصویر ذیل اعتنا فرمائید :

هیت مپ

این دو هیت مپ از خبرنامه‌ی یک تارنما فروشگاهی است که در دو صفحه‌ی نخستین و صفحه‌ی محصول گرفته شده . بررسی موادسازنده مشترک در صفحه ها مختلف به ما نشان می‌دهد که در هر صفحه یوزرها دنبال چه چیزی می باشند و ما بایستی روی چه موضوعی در پباده سازی آن صفحه ها تمرکز کنیم .
همانطور که از این هیت مپ مشخص است کاربران علاقه‌ای به خبرنامه در صفحه‌ی محصول ندارند و همانطور که در مثال پیشین دیدیم , کاربران در صفحه‌ی محصول عشق متعددی به تصاویر و اطلاعات محصول دارا‌هستند و ممکن است با حذف خبر نامه در این کاغذ تمرکز یوزرها بیش تر به سمت تکمیل خرید برود .
نوشته‌علمی ای با موضوع : تبلیغات کلیکی از لحاظ دستگاه لیزر می تواند به شما یاری دهد
۳ . مقایسه اخلاق کاربران جدید و یوزرها قدیمى

مقایسه‌ی کاربرانی که برای اولین دفعه به وبسایت ما آمده‌اند با کاربران کهن نیز داده ها زیادی به ما می دهد . شاید یک تغیری برای یوزرها جدید مفید و تاثیرگذار باشد ولی برای کاربران دیرین باعث تغییر تحول عادت بشود و ایراد تولید کند .

هیت مپ


مقایسه هیت مپ خبر نامه در وضعیت New Users و Returning Users

به بررسی روزنامه برگردیم و از نگاه New Users و Returning Users بررسی کنیم .
همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید مجله فقط برای یوزرها نو اثرگذار است و صرفا ۱۰ % از کل افرادی که از خبر نامه فایده مینمایند Returning Users میباشند . می توانیم با حذف خبرنامه برای یوزرها دیرین و استفاده از فضای تولید شده تعامل یوزرها کهن را افزایش دهیم .
۴ . کشف ایرادات در طراحی موادسازنده صفحه

در پباده سازی با اضافه کردن عناصر گرافیکی اضافی که معمولا مورد‌علاقه گرافیست‌ها و تیم‌های مارکتینگ است , حواس یوزرها را از انگیزه کلیدی پرت می کنیم و باعث ضعیف شدن دکمه‌های فراخوان و قدرتمند شدن بی‌مورد بعضا از عناصر خواهیم شد که نه به تجارت ما و خیر به راحتی یوزرها کمکی خواهد کرد .

مثال : درین ارتباط از پباده سازی فرم خبرنامه‌‌ایست که از اولیه متن ملازم ما بود :

هیت مپ

این مجله دکمه‌ی ثبت داده ها ندارد و دکمه‌ی زن و مرد , هم نقش تشخیص جنسیت کاربران و هم نقش تثبیت داده ها را به عهده دارد . در چشم اولیه بنظر جالب میاد و ممکن است تاءمل کنیم چقدر کاربردی که استفاده کننده یک تکان کمتر برای تثبیت در خبرنامه می بایست انجام بدهد . ولی با باز‌بینی Heat Map نتیجه دیگه‌ای خواهیم گرفت :

هیت مپ

عداد کلیک روی دکمه‌های زن و مرد ۴